Donderdag 23 juni 2011 - Reisverslag uit Rome, Italië van joseenotto - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juni 2011 - Reisverslag uit Rome, Italië van joseenotto - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juni 2011

Door: joseenotto

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2011 | Italië, Rome

Ik zit hier een beetje rozig te zijn op ons terrasje voor de caravan na twee wijntjes . Ik ben natuurlijk al niet veel gewend m.b.t. alcohol dus dat gaat bij mij heel snel. Net even lekker gedoucht want ik was nogal plakkerig van het zoute water en zand. Vandaag een stranddagje gehad want de vakantie is al bijna om en we hebben nog geen één keer gezwommen. Dus vanmorgen naar het strand gelopen en twee bedden met parasol genomen. Het was in het gedeelte met de parasols heel rustig terwijl aan de andere kant van het hek er al behoorlijk wat mensen zaten. Eigenlijk moet er dan een lichtje gaan branden maar nee hoor, niet bij ons. Toen wij de jongen die de bedden beheert vroegen om twee bedden en een parasol en wat deze kosten antwoordde hij € 20,-. Toen begrepen wij wel dat iedereen gewoon op zijn handdoek lag i.p.v. op een bed. Nou ja, het is maar één keer vakantie, dus dat kan er ook nog wel af. Maar deze prijs is natuurlijk belachelijk hoog. In Griekenland betaalde wij ong. € 6,- voor twee bedden en een parasol. De zee was nu blauw en niet grijs zoals de vorige keer toen het zo enorm waaide. Wel even proberen natuurlijk of de temperatuur ook goed was. Het water was heerlijk. Wel waren er behoorlijke golven en was het snel diep. Maar het is wel heerlijk verkoelend als het zo heet is. Na enige tijd begint je maag toch wel wat knorrig aan te voelen dus eten we bij de bar een salade con tonno en drinken wat. Maar dan weer snel zonnen want ik wil toch wel waar voor mijn geld, ik ben tenslotte Nederlandse. Maar om een uur of 4 houden we het voor gezien en besluiten naar de grote supermercato te lopen om wat boodschappen te doen. Helaas hij gaat pas om 17.00 uur open. Allora, dan maar een ijsje eten bij de ijssalon een stukje terug. Als we het ijsje op hebben gegeten en terug naar de camping lopen blijkt dat mijn telefoontje niet meer in de tas zit en nergens is te vinden. Ot is pisnijdig en we lopen terug naar het strand om te vragen of er een roze telefoontje is gevonden. Maar nee, zij hebben hem niet gevonden. Wat nu? Ik bedenk me dat we een reisverzekering hebben afgesloten, maar als je hiervan gebruik wilt maken zal je eerst aangifte moeten doen bij de politie. Ot loopt de weg nog een keer naar de ijssalon terwijl ik ondertussen naar de camping loop. In mijn Italiaanse boek staat hoe je aangifte moet doen dus sla ik het even na. Uiteindelijk is het niet nodig want hij lag bij de ijssalon op de balie. Gelukkig maar want het is allemaal zo’n gedoe. Dus drinken we er maar een wijntje op. Zo meteen een hapje eten hier in het restaurantje van de camping. Morgen de laatste vakantiedag en omdat we zaterdag zo vroeg mogelijk willen gaan rijden, zal ik morgen de caravan schoon moeten maken en alles inpakken voor de reis. Nou ja, dat zal natuurlijk niet de hele dag in beslag nemen en kunnen we misschien toch nog even naar het strand, om gewoon nog even op onze eigen handdoek te liggen tussen al die mensen die weten dat als je luxe wilt zonnen er hier een behoorlijk prijskaartje aan hangt en daarom gewoon in het zand liggen met een eigenmee gebrachte handdoek. En uiteindelijk is de zon op elke plek hetzelfde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Vakantie Italie 2011

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

Donderdag 23 juni 2011

22 Juni 2011

Woensdag 22 juni 2011

21 Juni 2011

Dinsdag 21 juni 2011

21 Juni 2011

Maandag 20 juni

19 Juni 2011

Vakantie Italie

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 4747

Voorgaande reizen:

09 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Vakantie Italie 2011

Landen bezocht: