Dinsdag 21 juni 2011 - Reisverslag uit Rome, Italië van joseenotto - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juni 2011 - Reisverslag uit Rome, Italië van joseenotto - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juni 2011

Door: joseenotto

Blijf op de hoogte en volg

21 Juni 2011 | Italië, Rome

Vandaag staat Volterra op het programma. We rijden dezelfde route als gisteren maar het blijft mooi en verveeld niet. Volterra ligt op een berg en is een vestingstad. Zodra we de poort inlopen voelt het alsof we de middeleeuwen binnenstappen. Het is niet zo druk dus kunnen we alles op ons gemak bekijken. Direct heeft Volterra mijn hart gestolen. In deze stad wordt er veel albast gebruikt voor allerlei mooie voorwerpen als lampen, schalen beelden en dit wordt voornamelijk met de hand bewerkt en is dus ook niet goedkoop maar, dan heb je ook wat. Natuurlijk kopen we dit niet maar kijken is ook leuk. Wat opvalt zijn de kleine schattige terrasjes op een vlonder met twee of soms drie tafeltjes. Straks willen wij ook op zo’n terrasje zitten maar eerst lekker rondlopen en wat winkeltjes bekijken. Ik zou wel ieder winkeltje in willen lopen zo leuk is het allemaal. Ook hier hangen weer die leuke t-shirts met prints van vespa’s in retro stijl. We kopen er twee, één voor Ot en één voor mij. Maar ik zie nog meer leuke dingen en zo kopen we ook nog een wandversierinkje met 2 engeltjes die je aankijken. Natuurlijk wel een beetje kitsch maar toch erg leuk.Als we uiteindelijk op het terrasje belanden fantaseer ik dat we hier een B & B starten. Ik zie het al helemaal voor me. Maar de prijzen van de huizen zijn hier niet goedkoop dus dat zal wel altijd een droom blijven, maar dromen is ook leuk en het kost niets. Na het eten dwalen we nog door het stadje en maken wat mooie foto’s. Voordat we weer terug gaan naar Bibbona nog even op zoek naar een toilet. Als we deze uiteindelijk hebben gevonden raak ik aan de praat met de signor die het toilet beheert. Ik vraag hem of hij hier woont. Hij zegt nee hoor, ik kom van Sicilië. Zo ontstaat er een heel gesprek in het Italiaans, en ik begrijp het nog ook, is er toch nog wat blijven hangen van al die jaren cursus volgen. Zoals het een echte Italiaan betaamd komt het gesprek op poëzie. Als ik hem vraag het op te schrijven dan doet hij dat en leest het aan mij voor alsof hij voor een zaal staat met publiek, geweldig. Dat overkomt je alleen hier als je naar het toilet gaat. IK zie het tenminste nog niet gebeuren dat als ik bij de Bijenkorf naar de wc ga dat er iemand poëzie aan mij gaat voordragen. Maar daarom hou ik ook zo van dit land en zijn inwoners. Ik zal dit bewaren en nooit weggooien. Op weg naar huis rijden we langs één van de vele fruitstalletjes en kopen aardbeien, meloen en perziken en bij de supermarkt nog wat vlees voor op de barbecue. Dan naar de camping om gauw alles in de koelkast te zetten want de temperatuur is verschrikkelijk warm.



  • 22 Juni 2011 - 08:50

    Christine Lindeman:

    Volgens mij hebben jullie het heerlijk daar.... en ik zag dat t eten ook lekker smaakt ;-))

    Veel liefs van t thuisfront xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Vakantie Italie 2011

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

Donderdag 23 juni 2011

22 Juni 2011

Woensdag 22 juni 2011

21 Juni 2011

Dinsdag 21 juni 2011

21 Juni 2011

Maandag 20 juni

19 Juni 2011

Vakantie Italie

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 4751

Voorgaande reizen:

09 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Vakantie Italie 2011

Landen bezocht: