Vakantie Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van joseenotto - WaarBenJij.nu Vakantie Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van joseenotto - WaarBenJij.nu

Vakantie Italie

Door: joseenotto

19 Juni 2011 | Italië, Rome

Zondag 19 juni
Als we opstaan schijnt de zon maar er staat troppo vento (veel wind)dus eerst maar eens ontbijten en een stukje lopen naar het strand. Het is een makkelijke weg en ook een stukje door het bos. Vanaf het pad horen we de zee al tekeergaan. En dan ja hoor, het strand met zand en enorme golven. De rode vlag hangt uit wat betekent dat er niet in zee gezwommen mag worden. Logisch want de stroming is heel groot. Het is dat je weet dat we hier in Italie zijn anders zou je denken dat we in Hoek van Holland op het strand waren. De gelijkenis is enorm. Ook zand in plaats van grind. We gaan bij een strandtentje een cappucino drinken uit de wind. Lekker, het spijt me maar ik moet het toch weer even zeggen maar we betalen voor 2 cappucini € 2,40. Leuk he?
Dan gaan we terug naar de camping want ik wil kijken of het mogelijk is een busreis te boeken bij de receptie naar Elba. De overtocht met eigen auto is even duur als een bustocht, en met zo´n bus is het wel zo lekker ontspannen. We maken dan een bustour over het eiland en brengen een bezoek aan het huis waar Napoleon een aantal maanden heeft vertoefd tijdens zijn gevangenschap.Ik kan me vervelender plekken voorstellen. Toch had hij het niet zo naar zijn zin en ontsnapte weer naar Frankrijk.
Helaas kan de receptionist het boekingskantoor niet bereiken maar het is dan ook zondag, dus morgen maar even opnieuw proberen. We besluiten nog een stukje richting het kleine centrum te lopen waar ik een leuke lange rok en blouse koop. Ook deze zijn niet duur, en natuurlijk een heerlijke gelati gegeten. We konden zeker kiezen uit wel 30 soorten. Het vervelende is dat het steeds moeilijker wordt om te kiezen, gewoon te veel keus.
Nu is het tijd om wat kleur op onze nog witte huid te krijgen, dus languit op het strandbed bij onze caravan. Wel goed ingesmeert want al staat er veel wind, de zon blijft lekker doorbranden.
En nu dus even mijn blog bijwerken. Ik ga proberen wat foto´s in te voegen en hoop dat het me lukt.